לחצו לשיחת ייעוץ בחינם

עיצוב לוגו לעסקים קטנים: כך תעשו זאת נכון

בתהליך עיצוב לוגו לעסקים קטנים חשוב לקחת בחשבון שהלוגו של העסק עתיד להיות הסממן הבולט ביותר שלו. הלוגו יופיע בכל החומרים השיווקיים, התכתובות התפעוליות וכדומה. עיצוב הלוגו לרוב נעשה כחלק מתהליך רחב יותר של מיתוג עסקי והוא מתמקד באלמנטים גרפים כמו, צבע, צורה, פונט ועוד.

במאמר זה נתמקד בדברים שחשוב להבין לגבי עיצוב לוגו, מיתוג, ולאחר מכן גם בניית אתר עסקי חדש וקידומו.

1. עיצוב לוגו לעסקים קטנים: שלב האפיון

השלב הראשון בתהליך עיצוב לוגו לעסקים קטנים הוא אפיון של בית העסק.

יש לקחת בחשבון את הסביבה העסקית בה מתנהל העסק, את הדימוי המזוהה עם השירות או המוצר ואת מאפייני הלוגואים של המתחרים.

האפיון מסייע  לעצב לוגו ייחודי ובולט, תוך שמירה על אוריינטציה מוכרת עבור הלקוחות. הצבעים, הגרפיקה והסגנון צריכים לבטא את התחום בו העסק פועל.

2. הגדרת הלקוח וקהל היעד

השלב השני בתהליך עיצוב לוגו מתמקד בחשיבה על הלקוח וקהל היעד שלו.

הלוגו צריך להיות מותאם ללקוחות הפוטנציאלים של העסק ולשדר להם מסר חיובי ותחושה של תשומת לב.

הלוגו צריך לייצר בולטות בסביבה שהיא דינאמית, תחרותית ועמוסה במסרים שיווקיים. הלוגו הוא אמצעי שיווק ומיתוג ויש לו משמעות גדולה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

3. עיצוב לוגו לעסקים קטנים – מה הוא מייצג?

במהלך עיצוב לוגו לעסקים קטנים חשוב לזכור שהלוגו לא אמור לייצג בצורה ברורה מידי את תחום העיסוק של החברה.

חשוב שהסגנון יתאים לתחום הפעילות אך לא בצורה שקופה. כל לוגו צריך להיות מעוצב תוך שימוש בשפה פשוטה ובעיצוב נקי וברור שיבטא את הערכים והרגשות שהעסק מבקש לשדר באמצעותו.

4. עיצוב לוגו אלגנטי וייחודי

חברות מסחריות גדולות עשויות להשקיע סכומי עתק במיתוג עסקי לרבות בעיצוב לוגו חדש בגלל החשיבות הרבה שהן נותנות למיתוג.

עסקים קטנים כמובן אינם יכולים להרשות לעצמם להוציא על עיצוב הלוגו הרבה וגם אין באמת צורך בכך. בעזרת מעצב גרפי מוכשר ותוך חשיבה ושיתוף פעולה ניתן לגבש לוגו אלגנטי וייחודי שישקף את מהות העסק במחיר שניתן לעמוד בו.

5. עיצוב לוגו לעסק ומיתוג כולל כלפי חוץ

במקרים רבים עסקים קטנים מעוניינים לעצב את הלוגו מחדש כאשר הם עומדים לפתוח חנות אינטרנטית ולהעביר את הפעילות העסקית לאונליין.

עיצוב הלוגו צריך להביא לידי ביטוי את המיתוג הרצוי כלפי חוץ.  עיצוב לוגו לעסקים קטנים צריך לסייע למצב את העסק בפני הלקוחות החדשים אונליין מבחינה תדמיתית ולהיות "זכיר" עבור מי שייתקל בו שנית.

6. האם כל עסק קטן חייב לוגו?

כן, לוגו הוא מרכיב מכריע במיתוג העסק. לוגו לא מיועד רק לחברות גדולות, אלא גם לעסקים קטנים. עיצוב לוגו ומיתוג בתהליך מקצועי, יסייע לעסק לבדל את עצמו מהמתחרים, שתיצור מודעות חזקה למותג – שלבסוף תסייע לבנות אמון עם הלקוחות.

העיצוב של לוגו יכול להיות פשוט כמו לוגו מבוסס טקסט, או שהוא יכול להיות מורכב יותר ולכלול אלמנטים נוספים כגון צבע, תמונות, אייקונים או סמלים.

ההיבט החשוב ביותר שיש לזכור בעת עיצוב לוגו הוא שהוא צריך להיות בלתי נשכח וקל לזהות אותו – זה יעזור להבליט את העסק שלך על פני מתחרים.

7. איך בוחרים חברה לעיצוב לוגו לעסק?

עיצוב לוגו לעסק שלך היא החלטה חשובה וחייבת להיות כחלק מתהליך מיתוג כולל כדי לייצר את הזהות הגרפית של העסק.

עיצוב מקצועי יאפשר לגבש לוגו שמייצג את העסק ואת ערכיו באופן שבו הוא בולט מכל לוגו אחר. במיוחד מעסקים באותו התחום.

ישנם גורמים רבים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים חברת עיצוב לוגו לעסק שלכם והנה כמה מהשאלות החשובות:

– מהם שירותי העיצוב שמציעה החברה? – איזה ניסיון יש לחברה? – מה הגישה שלהם לעיצוב לוגואים? – כמה הם גובים עבור השירותים שלהם? – מה איכות הלוגואים בתיק העבודות שמציגים? – עד כמה החברה מכירה את השימושים השונים של הלוגו?

8. מה צריך להיות מוצג בלוגו של העסק?

לוגו צריך להיות פשוט ובלתי נשכח. עיצוב לוגו לעסקים קטנים וגדלים יהיה תהליך זהה. בסופו של דבר, אנחנו רוצים שהעסק שלנו יהיה מזוהה במבט חטוף, גם כאשר הלוגו מכווץ לגודל קטן או מוצג בשחור-לבן.

הלוגו יהיה סימן ההיכר של העסק על מוצרים, מודעות, אתרים וחומרי שיווק אחרים ולכן החשיבות רבה כל כך.

חשוב לכלול אלמנט כלשהו שמסמל את העסק. לדוגמה, אם אתה מאפייה אז הלוגו שלך עשוי להשתמש במוצר מסוים ממה שהעסק מציע, או חברת בנייה שלוב תציג אלמנט הקשור לתחום. בין אם כאייקון ובין אם בשילוב אותיות שם העסק.

עובדת מעצבת לוגו לעסקים קטנים וגדולים

עיצוב לוגו לעסקים קטנים – איך מקבלים החלטה?

1. מחיר עיצוב לוגו לעסק

ניתן לעצב לוגו מתוך תבניות מוכנות באתרים לעיצוב לוגואים אונליין בעלות של עשרות שקלים בלבד.

כמובן שהלוגו מעוצב על ידי בעל העסק בלבד והתוצאה עלולה לשקף את חוסר ההבנה והניסיון שלו במיתוג ובשיווק.

בעבודה עם מעצב מנוסה העלות תשקף את הניסיון והמקצועיות והעלות מתחילה במאות שקלים ועד מספר אלפים בעבור לוגו איכותי של מעצב בעל שם.

2. פרילנסר או בית דפוס לעיצוב הלוגו שלך?

כאשר עובדים על עיצוב לוגו לעסקים קטנים עם מעצב גרפי לרוב תהליך העבודה כולל מספר מוגדר של סקציות.

הדבר מאפשר חידוד של הכיוון הרצוי ובחירה בין מספר עיצובים את הלוגו המתאים ביותר.

מעצב גרפי פרילנסר לרוב יהיה זמין יותר מאשר מעצב העובד בבית דפוס כאשר עיצוב הלוגו הינו רק חלק משירותי המיתוג וההדפסה של המקום.

3. חבילת שיווק דיגיטלי לעסקים הכוללת עיצוב לוגו ומיתוג

כפי שציינו, עיצוב לוגו נעשה במקרים רבים כחלק מהתהליך של מיתוג עסקי רחב יותר בעת בניית אתר מכירות חדש לעסק.

ניתן למצוא חבילות שיווק דיגיטלי לעסקים הכוללות את בניית האתר החדש, עיצוב לוגו, כרטיסי ביקור תואמים, עיצוב הניירת המשרדית, חתימות אלקטרוניות ועוד.

ניתן לבחור מבין אפשרויות אלו ונוספות כחלק מעסקת חבילה בהיקפים משתנים.

4. מתכננים לפתוח חנות או אתר תדמית?

כאשר עסק מעוניין לפתוח חנות אינטרנטית או אתר תדמית כדי להרחיב את הפעילות העסקית לדיגיטל חשוב לבנות את האתר נכון כבר מהשלב הראשון.

מומלץ להיעזר בשירותי חברת שיווק דיגיטלי לעסקים המנוסה בתחום בניית אתר מכירות על מנת לייצר את הנראות הוויזואלית הדרושה לאתרים מסוג זה.

בנוסף חשוב שהאתר יהיה קל לתפעול והמבנה של הדפים ידחוף את הגולשים לרכישה.

5. התאמה למכשירים שונים

דבר נוסף שחשוב לעשות בעת בניית אתר תדמית או מכירות הוא להתאים את האתר לכל סוגי המכשירים.

הגולשים כיום מצפים שכל אתר יספק גלישה נוחה ומותאמת גם דרך הטלפון החכם והטאבלט.

כאשר עובדים על הקמת חנות אינטרנטית חשוב מאוד לבנות את האתר מהתחלה בתצוגות השונות לכלל המכשירים כדי לאפשר למבקרים לגלוש מכל המכשירים בהצלחה ולקדם את מטרותיו של העסק – מכירת מוצרים או שירותים.

זקוקים למידע נוסף והצעת מחיר? בדקו כמה עולה לבנות אתר וורדפרס או כמה עולה לפתוח חנות במדריכים נוספים שפורסמו בבלוג.

6. חווית משתמש

בעת בניית אתר תדמית או מכירות לעסק חשוב לתת את הדעת על חווית המשתמש העתידית של הגולשים באתר.

יצירת חווית משתמש מוצלחת באתר כוללת כניסה קלה אשר מספקת לגולשת הבנה מידית לגבי מה האתר מוכר.

חווית משתמש טובה מתאפשרת כאשר האתר בנוי באופן שמאפשר חלוקה ברורה ונוחה לקטגוריות שונות ודפדוף קל ונוח ביניהן.

7. בניית אתר מכירות

בעת בניית אתר מכירות חשוב להתקין בו מערכת לניהול תוכן שתהיה קלה לשימוש גם בהמשך הדרך.

המערכת צריכה להיות נוחה לתפעול גם עבור עובדים ברמת מיומנות טכנולוגיות בסיסית. מומלץ להשתמש במערכת הנתמכת באפליקציית שליטה מרחוק הניתנת להתקנה בכל טלפון.

עדכון המוצרים והמחירים באתר המכירות חייב להיות קל ואינטואיטיבי.

דוגמה לעיצוב לוגו לעסקים

עיצוב לוגו לעסקים קטנים ותהליך שיווק

בניית אתר ועיצוב לוגו הם כאמור מרכיבים נפוצים בחבילות שיווק דיגיטלי לעסקים לצד מרכיבים נוספים.

ניתן לשלב קידום של האתר החדש במנוע החיפוש של גוגל באופן אורגני או ממומן וקידום ממומן ברשתות החברתיות.

מרכיבי שיווק נוספים שניתן לשלב ביחד עם בניית אתר מכירות הם בניית רשימות תפוצה ופרסום בערוץ יוטיוב.

הכירו את הפלטפורמות ודרכי השיווק

כל עסק חייב להכיר את הפלטפורמות העיקריות בהן עושים שימוש מרבית העסקים כדי להגדיל את הפעילות בעסק.

ריכזנו עבורכם דגשים אודות שלושה תחומים עיקריים:

1. קידום אורגני

בהקשר של שיווק בדיגיטל, לעצב לוגו יוקרתי כמו גם, לפתוח חנות אינטרנטית הם רק השלב הראשון בתהליך.

הגולשים צריכים להגיע ולמצוא את האתר וכאן נכנסות האפשרויות השונות של השיווק הדיגיטלי. קידום אורגני יכול להפוך את האתר ליותר נגיש מבחינת מנועי החיפוש.

הכוונה לשלב בדפי האתר תוכן איכותי הכולל מילות מפתח כך שהדפים יופיעו בראש תוצאות החיפוש.

א. מחקר מילות מפתח

אספקטים רבים של הקידום האורגני ניתנים ליישום כבר בשלב בניית אתר תדמית או מכירות.

לשם כך יש צורך שמי שמבצע את פעולות שיווק דיגיטלי לעסקים עבור בית העסק יבצע מחקר מילות מפתח וחקר מתחרים, על מנת להבין מהם הביטויים הרלוונטיים ביותר עבור הלקוחות מהגולשים שיחפשו את השירות או המוצרים שנמכרים באתר.

ב. תוכן איכותי

חשוב להבין שתוכן טוב הוא תוכן איכותי. לא מספיק לשלב את הביטויים הנכונים בעת בניית אתר מכירות על מנת שמנוע החיפוש ידרג את האתר גבוה.

התוכן צריך להיות נעים עבור הגולשים ולספק להם ערך. האלגוריתם מודד את מידת הזמן שהגולשים נשארים בדף ואם הם נכנסו ממנו לדפים קשורים באתר.

תוכן איכותי שהגולשים יאהבו יקדם את האתר באופן אורגני.

ג. מוניטין ומומחיות

להעלאת תוכן איכותי בעת בניית אתר תדמית הינו חיוני, לא רק לשם הקידום האורגני, אלא גם לשם יצירת מוניטין עסקי ומומחיות בתחום העיסוק.

כדאי להעלות מאמרים חדשים לאתר באופן סדיר ומתמשך ולספק לגולשים ידע וערך הרלוונטיים אליהם.

הדבר יוצר תנועה של גולשים באתר והכרות עם המותג שעשויה להניב תוצאות עתידיות.

2. קידום ממומן בגוגל

התהליך של קידום אורגני עשוי לקחת זמן ארוך יחסית.

כאשר רוצים לפתוח חנות אינטרנטית במקרים רבים מעוניינים בשיווק מהיר ואגרסיבי יותר וכאן פעולות שיווק דיגיטלי לעסקים כמו, קידום ממומן בגוגל יכול להיות אסטרטגיה עדיפה או משלימה.

בקידום ממומן במנוע החיפוש ניתן להגיע אל הלקוחות שמחפשים ספציפית את המוצר או השירות שהאתר מוכר.

שיטת התמחור של תשלום פר הקלקה בשיטה של מכרז הופכת את הקידום הממומן בגוגל לזול מאוד.

המודעות יופנו בהתאם למונח החיפוש של הגולשים הרלוונטיים בלבד והתשלום בקמפיין יהיה רק על מודעות שאכן הקליקו עליהן.

3. קידום העסק בפייסבוק

סוג נוסף של קידום אורגני וממומן בהם שיווק דיגיטלי לעסקים יכול לסייע לצד שירותי בניית אתר מכירות ועיצוב לוגו הוא קידום ברשת החברתית פייסבוק.

גם בפייסבוק ניתן לקדם את העסק באופן אורגני ולבנות פרופיל עסקי שיקושר לאתר החברה וישמש מקום לבנייה של קהילה סביב הפרופיל.

לשם כך יש להעלות תכנים המותאמים למדיה ולגולשים בתחום הפעילות.

א. פרופיל עסקי ממותג

עוד לפני שמתחילים להשתמש במערכת הפרסום הממומנת של פייסבוק חשוב לבנות את הפרופיל העסקי ולמתג אותו באופן מיטבי.

לשם כך כדאי להיעזר במומחי שיווק דיגיטלי לעסקים ולייצר קו עיצובי אחיד ומוקפד בפרופיל העסקי.

את מאפייני הלוגו והמותג כפי שהם מוצגים בכלל ערוצי השיווק הנוספים ובאותה שפה עיצובית יש להשתמש בעת בניית אתר מכירות מקביל.

ב. התאמה למודעות

עיצוב הפרופיל העסקי בפייסבוק, בדומה לעיצוב בעת בניית אתר תדמית צריך להיעשות באופן שימשוך את הגולשים ויגרום להם להישאר בו.

כבר בעת בניית הפרופיל העסקי בפייסבוק יש לקחת בחשבון את מערכת הפרסום הממומנת  של האתר ומלכתחילה לעצב את הפרופיל כך שהמעבר מהמודעות הממומנות לפרופיל יהיה טבעי, פשוט וברור לגולשים.

ג. קידום ממומן בפייסבוק

כפי שיודע היטב כל מי שעוסק בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים יש הבדל מהותי בין קידום ממומן בגוגל לקידום ממון בפייסבוק.

מודעות הפרסום בגוגל מוצגות לגולשים שחיפשו מונחים ספציפיים. הדבר מאפשר למקד את הפרסום במי שכבר מחפש את המוצר או השירות שהעסק מתמחה בו.

בניגוד לקידום הממומן בגוגל מערכת הפרסום של פייסבוק מבוססת על פילוח.

ד. פרסום לקהל יעד מוגדר

בבניית קמפיין בפייסבוק צריך להגדיר את קהל יעד מבחינה דמוגרפית ולפי תחומי עיסוק ועניין.

למערכת הפרסום בפייסבוק יכולת מתקדמת לאפיין את הגולשים ובאמצעות התאמת הפרסומות והצגתן לקהלים הרלוונטיים בלבד ניתן להגדיל את התנועה בדף העסקי ולקדם את המטרות השיווקיות של העסק.

כדאי לשלב בין מודעות חשיפה למודעות מעורבות בכל קמפיין קידום.

מספר עיצובי לוגו לדוגמה

תיק עבודות: עיצוב לוגו לעסקים קטנים

אם נחזור לנושא של עיצוב לוגו לעסקים קטנים או כל חלק אחר של פעולות השיווק, לרבות בניית אתר תדמית ישנה חשיבות גדולה לניסיון ולתיק עבודות.

לפני שאתם בוחרים חברת שיווק דיגיטלי לעסקים לעיצוב הלוגו, בניית האתר ולשאר פעולות הקידום והשיווק בקשו לראות תיק עבודות. בדקו את הניסיון המעשי עם לקוחות הדומים לכם, מבחינת גודל, סוג הפעילות וכדומה.

עיצוב לוגו לעסקים קטנים וגדולים כאחד

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בנושא של עיצוב לוגו לעסקים קטנים ושיווק דיגיטלי בעידן הנוכחי.

כפי שציינו, עיצוב לוגו לעסק הוא לרוב חלק מרכזי בתהליך המיתוג מחדש של העסק. החשיבות של הלוגו נובעת מהדרך שבה הוא יכול להשפיע על האופן שהחברה תיתפס מבחינה תדמיתית בעיני הלקוחות.

הלוגו צריך לבטא את המהות של העסק.

זקוקים למידע נוסף? השאירו פרטים!

אהבתם? שתפו :-)

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on print

הצטרפו לרשימה הסודית

הכניסו כתובת אימייל וקבלו גישה לטיפים מקצועיים ומדריכים שיעזרו לכם להמריא קדימה

כדאי לקרוא גם...

רוצה להזניק את העסק?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך

אתר מכירות החל מ-490 שח בלבד