לחצו לשיחת ייעוץ בחינם

מיתוג לעסקים קטנים: 6 דגשים חשובים לקידום העסק שלך

מחפשים מידע על מיתוג לעסקים קטנים? הגעתם למקום הנכון! ריכזנו עבורכם 6 דגשים חשובים שיעזרו לקדם את העסק בהצלחה.

רבים מהעסקים נוטים לזלזל בחשיבות מיתוג לעסקים קטנים וגדולים כאחד, אך מיתוג הינו אחד מהאלמנטים החשובים ביותר עבור כל בית עסק.

מיתוג הינו הרבה מעבר ללוגו מרשים ומעוצב, אלא הליך שלם, ארוך ומדויק שמטרתו לשים את העסק שלכם בקדמת הבמה על פני כלל המתחרים, ובכך לרכוש את קהל הלקוחות הרלוונטי בכל זמן.

אם תתייחסו לעסק שלכם כמו אל הגוף שלכם, הלקוחות יראו את זה.

בעולם העסקים היום, כאשר הרבה ארגונים ועסקים מחפשות דרכים לחסוך בדרכים שונות במטרה להגדיל את שולי הרווח, נוטים לא להקדיש את הזמן וההשקעה הדרושה עבור יצירת ומיתוג המותג שלהם.

אך ברוב המקרים, חיסכון על מיתוג העסק שלכם יניב רווח בטווח הקצר בלבד ועלול להביא לפגיעה גדולה הרבה יותר בטווח הארוך.

ברגע שתשקיעו במיתוג העסק שלכם תתחילו לראות כיצד השם מתחיל לעמוד לפניכם, עם השקעה קלה יותר בשיווק דיגיטלי לעסק והישרדות עם המתחרים.

 

מעצב מסביר על מיתוג לעסקים קטנים

 

מה החשיבות של מיתוג עבור עסקים קטנים וגדולים?

יחסי עסק ולקוח הם יחסים דומים מאוד ליחסים בין בני אדם. כאשר אדם נתקל בעסק שלכם לראשונה, אי אפשר להימנע מהרושם הראשוני שמקבל.

המיתוג מקנה רושם ראשוני חיובי בעזרת ויזואליות העסק, המוצרים, נראות חנות וירטואלית, אתר תדמית ועוד.

זה ברור לכולנו, שמיתוג אינו כל בית העסק ולאחר מכן צריך להשקיע ברכישת האמון עם הלקוח על מנת שיקנה מבית העסק שלכם, אך בכל זאת הרושם הראשוני הינו גורם מכריע כבר מההתחלה.

אנשי מיתוג מקצועיים יודעים בדיוק כיצד לגעת בקהל היעד הרלוונטי עבור העסק על מנת לחיבור כבר מהרגע הראשון.

אתם יכולים להסתכל עליכם כדוגמא, לכולנו יש מותג שאנו קונים ממנו כל פעם מחדש מבלי באמת לדעת למה וסיבה ספציפית, רק בגלל החיבור שיש לנו למותג הזה, וזאת בעקבות עבודת מיתוג מוצלחת של המותג.

בשורה התחתונה, מטרת המיתוג היא לרכוש לקוחות לטווח הקצר ולארוך בעזרת חיבור לרגש שלהם, לראש יש פעולה מכרעת בהליך רכישה.

דגשים חשובים לקידום העסק שלך

1. מחקר, מחקר ושוב מחקר

לא ניתן ליצור זהות מותג איכותית שמהדהדת בקהל היעד שלך אם אינך מכיר את קהל היעד שלך לעומק מלכתחילה. ולכן, לפני שאנו מתחילים בעבודות שיווק ומיתוג מסיביות עלינו לקחת את הזמן לעבודת המחקר על קהלי היעד שלנו. התוצאה הסופית של שלב זה אמורה להיות תעודת זהות מדויקת של קהל היעד שלנו: גיל הקהל, תחביבי הקהל, הערכים שלהם ועוד.

לאחר שנכיר לעומק את הקהל שלנו, נוכל להתקדם למחקר על העסקים המתחרים שלנו להבנת כיצד העסקים המתחרים לנו קונות את קהל הלקוחות מבחינת כלל האלמנטים: ויזואליים, אישיים ומקצועיים. בסוף עבודת המחקר על המתחרים שלנו, אנו נדע בדיוק את נקודות החולשה שלהם מול קהל הלקוחות, נקודה זו תעניק לנו היתרון עצום עליהם בקרב השוק.

ולבסוף, תראיין את האנשים הקרובים אליך, את החברים, את המשפחה ואת העובדים. לאנשים הקרובים אליך יש נקודת מבט חשובה על איך החברה צריכה להיות מוצגת לקהל הרחב.

2. יצירת נכסים

 השלב הבא לאחר סיום שלב המחקר, והוא אולי החלק הכיפי ביותר בתהליך הוא תרגום כל הלמידה שלנו למעשים ויזואליים. תפעל בעזרת הידע שצברת על מנת ליצור סמל, צבעי החברה, סידור ועיצוב הטקסט, איקונוגרפיה, צילום וגרפיקות לקמפיינים שיווקיים, מדריכים ותוכן תוך שימוש בלוגו ואווירת העסק שלך.

התפקיד שלך, הוא לגרום ללקוח להבין את המסר, אם הלקוח הצטרך להשקיע מחשבה בהבנת המסר שאתה מנסה לתת לו, המיתוג לא השיג את עצמו. הלקוח צריך לקבל בשנייה שנתקל בנכסי החברה שלך בדיוק את מה שרצית להעביר לו, ולגעת בלקוח בדיוק בנקודות הנכונות כדי לרכוש את אמונו בעסק.

תשמור על דפוס קבוע בין הנכסים שלך, שלט החוצות שלך צריך להיות בעל אותו המסר של האתר שלך, והאתר שלך צריך להיות בעל אותו המסר של הטוויטר שלך.

עקביות בשיווק ונכסי המותג יעוררו ביטחון והבנה מצד הלקוח, לא משנה אם מדובר בתהליך בניית אתר מכירות או נכס דיגיטלי אחר.

3. הגדר בבירור את זהות המותג שלך

 זהות המותג שלך היא כל הסיפור של העסק שלך, וברגע שהסיפור של העסק שלך נוגע ללקוח כבר עברת את מרבית הדרך כדי שיאמין והתחבר לעסק שלך. זהות העסק שלך לא חייבת להיות בהכרח סיפור המקור שלו, למרות שיכיל מרכיבים על כיצד התחיל העסק. המטרה של סיפור המותג צריכה לענות ללקוח על השאלות שחשובות לו, למשל:

  • במה המותג שלך מאמין?
  • איזה נקודות המוצר והשירות שלך מגיעות לפתור?
  • כיצד העסק שלך פותר את בעיות אלו?
  • למה מלכתחילה החלטת על פתיחת עסק שפותר את בעיות אלו?
  • מה הוא העתיד שאתה צופה לעסק שלך?

סיפור המותג שלך אינו רק תשובה לשאלות שעלולות להגיע מצד הלקוח, אלא מציג את האופן את שהעסק שלך מתייחס לקהל לקוחותיו ולמה חשוב שיהיה קיים.

4. חידוד ושיפור העסק

 לאחר שסיימת את השלבים הקודמים שמציונים מעלה, אל תשכח מהם. חזור שוב ושוב לשלבים אלו ותשפר אותם על סמך ניתוח משוב הלקוחות וההישגים שהביאו. תבדוק כל הזמן טקטיקות ואסטרטגיות חדשות כדי להבין במדויק מה היא הדרך הנכונה ביותר לעסק שלך.

5. תתנתק ממיתוסים ישנים בנוגע למיתוג

בשלבי המיתוג הראשונים של בניית נכסי החברה ויצירת הזהות שלה, סביר להניח שתתקל במיתוסים נפוצים על מיתוג העסק. לצערנו הרב, המיתוסים האלו נפוצים יותר בקרב בעלי עסק והתבררו במהלך השנים כשגויים וכפוגעים בבית העסק.

  • מיתוג חשוב רק לעסק גדול

רבים נוטים לזלזל בחשיבות המיתוג של העסק שלהם. מיתוג הינו יכול להוות כ- 30-50 אחוז משווי החברה שלך. הסיבה לזה היא שמיתוג מוצלח הוא מה שהופך את המוצר והעסק למשהו שלא ניתן לשכפל ולהעתיק, זה הוא אחד מהערכים הייחודים שאתה מציע לקהל הלקוחות שלך. ולכן, מיתוג אינו זכות עבור עסק אלו חובה בכל עסק, בכל סדר גודל. בניית מותג איננה מספיקה כדי למשוך את קהל הלקוחות שלך, הנך חייב תקשורת ופתרון עבורם, והדרך היחידה להשיג את התקשורת הזו עם הקהל היא בעזרת מיתוג.

  • מיתוג היא הוצאה גדולה

 מיתוג מצטייר אצל הרבה בעלי עסק כהוצאה אינה הכרחית עבור העסק שלהם. נקודת ההנחה הראשונית היא שגויה, מיתוג אינו הוצאה, אלא השקעה. מיתוג הוא פוטנציאל לנכס הגבוה ביותר של העסק, שווי המותג כולל רכיבים כמו מודעות צרכנית, תכונות קשורות ונאמנות קהל הלקוחות, נקודות אלו קשות להשגה ללא מיתוג. הדרך המקובלת, היא להקציב מינימום 12 עד 15 אחוז במיתוג העסק שלך. זו היא השקעה שבצורה נכונה ויעילה תחזיר את עצמה במכפלות.

  • מיתוג מסובך מידי עבור העסק שלי

 רבים נוטים לחשוב שמיתוג הוא הליך מסובך להצלחה בעסק שלהם. אך האמת היא שונה לגמרי, הרבה יותר מסובך להצליח ללא השקעה במיתוג. מיתוג הוא זה שימשוך את קהל הלקוחות שלך, ולמשוך אותם ללא מיתוג יהיה מסובך בהרבה.

השקעה נכונה באסטרטגיית המותג שלכם, ותבנו לו נכסים וזהות קבועים, זה הופך את כל סיפור העסק שלכם לברור יותר וקל יותר לתפעול והצלחה. זה יקל הרבה יותר בקבלת החלטות עתידיות מאשר חידוש הסיפור והנכסים בכל פעם שהעסק יוצא לקמפיין שיווק חדש.

6. תיעזר ברחבי הרשת כדי לבנות מותג ולשפר את העסק שלך

 גם אם אתה שוכר יועץ מיתוג מקצועי או עושה את כל עבודת המיתוג בעצמך, מיתוג דורש זמן, אנרגיה ומשאבים. תשקיע את חלק מזמנך כדי להבין מה הדעה האמתית של הלקוחות שלך על העסק שלך. ברחבי הרשת ישנם עשרות דרכים לקבלת ביקורות מהלקוחות שלך, לפעמים זה יהיה רע, פוגע ויבטל את כל עבודת המיתוג שעבדת בשבילה. אך למרבה המזל, זו היא הדרך הקלה והחינמית לשיפור העסק שלך על סמך הקשבה לקול האמיתי של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלך. מיליוני שיחות מתרחשות ברשת מידי יום וזו ההזדמנות שלך כבעל עסק להבין, לבנות, לשפר ולהגן על המותג שלך, והכל באמצעות פוסט פשוט.

מיתוג לעסקים קטנים הוא חובה

מיתוג הוא איננו זכות של בית עסק, אלא חובה. חשיבות המיתוג היא כ- 50% מבית העסק, זו הדרך הנכונה ביותר למשוך את קהל לקוחותיך ולרכוש את אמונם.

ללא מיתוג, קהל הלקוחות שאתה רוצה להגיע אליו אינו ישמע עליך, וגם אם יתקל בך הוא אינו ישים את תשומת הלב הנדרשת כדי להאמין בך.

תורת המיתוג הינה בעלת מיתוסים רבים מהעבר, כמו: מיתוג הוא אינו לעסקים קטנים, מיתוג הוא הוצאה גדולה ומיותרת, מיתוג הינו הליך מסובך עבור העסק שלי ועוד.

מיתוסים אלו התבררו כשגויים במריצת השנים, ואמונה בהם רק עלולה להזיק לבית העסק שלך מול קהל הלקוחות והמתחרים שלך.

לכן, חשוב להידבק למיתוג ובביצוע המחקר הנכון עבור העסק שלך.

המחקר אמור לכסות את כל התשובות שניתן להשיג מהלקוחות שלך, מהמתחרים שלך ומהאנשים הקרובים לך, מידע זה יוביל הינו השלב הראשון והחשוב ביותר להצלחת מיתוג העסק שלך.

בעזרת מידע זה תוכל להתחיל בהליכי המיתוג המוחשיים, ביצירת הנכסים והקמפיינים של העסק שלך, ובכך להביא את קהל הלקוחות המיועד להאמין במותג שלך ולרכוש בו.

זכור, את הנקודות החשובות ביותר: בצע מחקר מעמיק, תיצור את הנכסים שלך על סמך הידע שהפקת, חדד ושפר את העסק שלך כל הזמן, ימנע ממיתוסים שגויים בנוגע למיתוג ותיעזר ברשת כדי לשמוע את קולם האמיתי של הקהל שלך. זוהי ההשקעה החשובה ביותר עבור העסק שלך.

זקוקים למידע נוסף על מיתוג לעסקים קטנים?

נשמח לסייע לכם בשאלות נוספות.

השאירו פרטים בטופס צרו קשר לתיאום שיחה.

הישארו מעודכנים, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אהבתם? שתפו :-)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הצטרפו לרשימה הסודית

הכניסו כתובת אימייל וקבלו גישה לטיפים מקצועיים ומדריכים שיעזרו לכם להמריא קדימה

כדאי לקרוא גם...

רוצה להזניק את העסק?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך

אתר מכירות החל מ-490 שח בלבד