שאילתה
שאילתה היא מונח מעולם ה-SEO המתייחס למילה או ביטוי שגולש מקליד בתיבת החיפוש של מנוע חיפוש, כמו גוגל או בינג, על מנת למצוא מידע, תשובות או תוכן רלוונטי על מסויים נוֹשֵׂא. שאילתות מהוות את הבסיס לאופן שבו מנועי החיפוש מספקים תוצאות רלוונטיות למשתמשים.
ישנם סוגים שונים של שאילתות:
- שאילתות אינפורמטיביות – שאילתות שמטרתן לחפש מידע כללי בנושא ספציפי, למשל: "מהם התסמינים של שפעת?"
- שאילתות ניווט – שאילתות שמטרתן למצוא אתר אינטרנט ספציפי, כגון "פייסבוק" או "אמזון"
- שאילתות עסקה – שאילתות המבטאות כוונה לבצע פעולה או רכישה, כגון "קניית כרטיסי טיסה" או "הזמנת פיצה"
על מנת למקסם את הנראות של אתר במנועי החיפוש, על מקדמי אתרים ובעלי אתרים להבין את השאילתות הפופולריות והרלוונטיות ביותר לתחום הפעילות שלהם. באמצעות אופטימיזציה של תוכן האתר והתאמתו לשאילתות אלו, ניתן להגדיל את הסיכוי שהאתר יופיע בדפי התוצאות הראשונים (SERPs) ויזכה בתנועה ממוקדת ואיכותית יותר.
כלי מחקר מילות מפתח, כגון Google Keyword Planner, יכולים לעזור באיתור שאילתות נפוצות שיש להן פוטנציאל לקדם את האתר. בנוסף, מומלץ לבצע ניתוח של ביטויי החיפוש שהובילו את הגולשים לאתר (כפי שניתן לראות ב-Google Search Console) על מנת להבין טוב יותר את התנהגות הגולשים ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית בהתאם.
שאילתה היא מרכיב מרכזי בקידום אתרים, והבנה מעמיקה של השאילתות הרלוונטיות לעסק או לאתר נחוצה להצלחה במנועי חיפוש ולהשגת יעדי שיווק דיגיטליים.