Link Equity/Link Juice
Link Equity או Link Juice הוא מונח המתאר את הסמכות שקישור יכול להעביר מדף אחד לאחר. סמכות זו יכולה לעבור דרך קישורים פנימיים (מאותו אתר) וקישורים חיצוניים (מאתר אחר). PageRank היה האלגוריתם המקורי של גוגל שלקח בחשבון Link Equity ואת גרף הקישורים הכולל בדירוג אתרים עבור משתמשים. עם זאת, כיום ישנם גורמים רבים אחרים המשפיעים על דירוג הדף.
הרעיון מאחורי Link Equity הוא שקישורים מאתרים בעלי סמכות גבוהה מעבירים יותר "מיץ" או "כוח" לדפים שאליהם הם מקשרים. ככל שיותר קישורים איכותיים המצביעים על דף מסוים, כך העמוד ייתפס כבעל ערך רב יותר על ידי מנועי החיפוש. גורמים המשפיעים על Link Equity כוללים:
- רלוונטיות – קישורים ממקורות הקשורים לנושא הדף המקושר נחשבים ליותר ערך.
- סמכות – קישורים מאתרים בעלי דירוג גבוה ובעלי מוניטין גבוהים משדרים יותר קישורים.
- טקסט עוגן – המילים המשמשות בקישור עצמו (טקסט עוגן) משפיעות גם על העברת הסמכות.
- מיקום – המיקום של הקישור בדף המקשר (כגון בתפריט הניווט לעומת פוטר) משחק תפקיד.
כדי למקסם את ההון העצמי של קישורים, בעלי אתרים חייבים לשאוף לבנות פרופיל קישורים איכותי ומגוון. זה כולל קבלת קישורים ממגוון מקורות מהימנים ורלוונטיים, כמו גם שימוש בטקסט עוגן תיאורי. קישורים פנימיים אסטרטגיים בתוך האתר עצמו יכולים גם לעזור להפיץ את הון הקישורים בכל דפי האתר.
חשוב לציין שבניית קישורים צריכה להיעשות בצורה אתית וטבעיות. ניסיונות לתמרן את מערכת הקישורים, כמו קניית קישורים או השתתפות בחוות קישורים, עלולים להוביל לעונש מצד מנועי החיפוש. הדגש צריך להיות על יצירת תוכן נהדר המתאים לקישור באופן אורגני.