לחצו לשיחת ייעוץ בחינם

מה זה Robots.txt?

האם אי פעם תהיתם כיצד מנועי חיפוש כמו Google מחליטים אילו דפים לכלול בתוצאות החיפוש שלהם? התשובה טמונה בקובץ הנקרא robots.txt - כלי רב עוצמה המאפשר למנהלי אתרים לשלוט בהתנהגות של רובוטי חיפוש (web crawlers) ולהגדיר אילו חלקים של האתר שלהם ייכללו או יוחרגו מאינדוקס החיפוש. בואו נצלול לעומק המנגנון המרתק הזה שמעצב את חווית החיפוש המקוונת שלנו.

מה זה Feed Marketing?

Robots.txt

Robots.txt הוא קובץ תוכן בספריית השורש של אתר אינטרנט. מטרתו מנושאת מספקת הנחיות לרובוטי חיפוש (סורקי אינטרנט) לגבי הדפים באתר שמותר או אסור להם לאנדקס. קובץ זה מכיל סדרה של כללי המגדירים אילו אזורים פתוחים לסריקה באזורים באתרים מוגבלים.

הנחיות אלה נודו לש בהתנהגות הרובוטים בזמן גלישה באתר. כל הרובוטים יכולים לכלול כללים ספציפיים רובוטים בדיקה או כלליים כלליים שחלים על כל הרובוטים. הכללים מצוינים באמצעות שתי הוראות עיקריות:

  • "Allow" – מאפשרת לרובוטים לגשת ולאנדקס דפים או תיקיות ספציפיות באתר.
  • "Disallow" – אוסרת על הרובוטים לגשת ולאנדקס דפים או תיקיות חוקיות.

לדוגמה, אם יש לאתר דף סודי בכתובת "/private", ניתן להשתמש בהוראת "Disallow: /private" כדי למנוע מרובוטי חיפוש לסרוק ולאנדקס דף זה.

robots.txt חשוב שזה קובץ שמאפשר למנהלי אתרים לשלוט באופן חלקי במה פיפי בחיפוש תוצאות. באמצעות חסימת דפים, הם יכולים למנוע תוכן לא רלוונטי, כפול או רגיש מלהופיע בתוצאות. עם זאת, חשוב לציין שרובוטי חיפוש מחויבים לציית להנחיות אך ב-robots.txt, מנועי חיפוש הגדולים והאמינים בדרך כלל מכבדים את הכללים שנקבעו בקובץ.

נוסף לשליטה על אילו דפים מאונדקסים, קובץ robots.txt יכול גם לשמש לצפייה במפת האתר (Sitemap), אשר מספקת מידע מפורט יותר רבוטי החיפוש לגבי מבנה האתר עדכון עדכון הדפים אחרים.

קובץ robots.txt הוא כלי חיוני עבור בעלי אתרים לניהול האינטראקציה בין האתר שלהם רובוטי חיפוש. שימוש נכון בקובץ זה מסייע לחיפוש מונעי למקד את הממצים בתוכן הרלונטי ביותר, תוך מתן גישה לדפים מתאים לאינדוקס.

אהבתם? שתפו :-)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הצטרפו לרשימה הסודית

הכניסו כתובת אימייל וקבלו גישה לטיפים מקצועיים ומדריכים שיעזרו לכם להמריא קדימה

כדאי לקרוא גם...

מה זה Emotive Marketing?

מה זה Emotive Marketing?

שיווק רגשי, או Emotive Marketing, הוא גישה שיווקית שמנצלת את כוח הרגש כדי ליצור חיבור עמוק עם הצרכנים. גישה זו משפיעה על ההחלטות שלהם בצורה חזקה יותר ממסרים רציונליים, והופכת קמפיינים לחוויות מרגשות שזוכרים לאורך זמן.

שווה קריאה »
מה זה Ad Schedule?

מה זה Ad Schedule?

Ad Schedule הוא כלי חיוני בקמפיינים דיגיטליים המאפשר למפרסמים להציג מודעות בזמנים מדויקים כדי להגיע לקהל היעד ברגעים האפקטיביים ביותר. תכנון חכם של לוח הזמנים מסייע במיקסום תוצאות הקמפיין, שיפור שיעורי ההמרה וחיסכון בתקציב פרסום.

שווה קריאה »
אתר מכירות החל מ-490 שח בלבד