לחצו לשיחת ייעוץ בחינם

חנות אונליין לעסק: 14 דגשים להגדלת המכירות

בניית חנות אונליין לעסק כוללת יתרונות רבים והמעבר לרשת הינו הכרחי לכל עסק שמבקש להוביל מול המתחרים בתחומו.

המרחב הדיגיטלי מציע אפשרויות רבות שחנות פיזית אינה יכולה לעמוד בהם בגלל מגבלות המציאות.

העברת הפעילות לאונליין מאפשרת צמצום בכוח האדם תוך ניהול תהליך השיווק, המכירה והאספקה בפחות כוח אדם.

חנות אונליין מצריכה פחות תחזוקה ופחות הוצאות, תוך חשיפה גדולה ורחבה יותר.

חלוקת יעדים להגדלת מכירות באמצעות חנות אונליין לעסק

במאמר זה מתמקד באפשרויות להגדלת מכירות באמצעות חנות אונליין לעסק ויציג 14 דגשים חשובים. את הדגשים להגדלת המכירות ניתן לחלק לשני יעדים מובחנים. האחד הוא כיצד להגדיל את כמות הגולשים המגיעים לאתר והשני הוא כיצד להגביר את מספר הרוכשים בפועל מבין אלו שכבר נכנסו לאתר. תחילה נעסוק בהגדלת התנועה הכללית.

תצוגת חנות אונליין לעסק

יעד ראשון: הגדלת תנועה לאחר הקמת חנות אונליין לעסק

1. השקעה בתוכן איכותי

הוספת תוכן איכותי באתר חנות וירטואלית היא המפתח לשינוי נתוני הגלישה והגדלת מספר הגולשים. תוכן איכותי צריך להיות כתוב באופן שימשוך את תשומת הלב של הגולשים והם ימשיכו לקרוא. כך ניתן לקבל דירוג גבוה על ידי האלגוריתם וכתוצאה מכך לטפס לראש תוצאות דפי החיפוש. תוכן איכותי הוא כזה שרלוונטי ואינפורמטיבי למי שחיפש מונח ספציפי.

לתוכן איכותי יכולה להיות השפעה רבה על לקוחות פוטנציאליים שמחפשים לרכוש מוצר אונליין באמצעות תוכן אינפורמטיבי שנותן להם ערך מוסף. באמצעות התוכן ניתן לגרום לגולשים להישאר באתר, לדפדף בין דפי המוצרים ומאמרי התוכן עד לביצוע הקנייה. תוכן איכותי מגביר את הסיכוי להמרה שיווקית וביצוע  של רכישה באתר.

קידום אורגני של האתר

עם השנים גוגל פיתחה שיטות מתקדמות במטרה לסנן את האתרים בהם התוכן אינו בעל ערך לגולשים ולהורידם בדירוג. ככל שבעת בניית אתרים תוסיפו יותר עמודים של תוכן מקורי ומעמיק, כך האתר יהיה פחות חשוף לפגיעה בדירוג התוצאות בעקבות עדכונים תקופתיים. תכנים איכותיים המקושרים אל המוצרים הרלוונטיים באתר חנות אונליין לעסק יביאו ליותר גולשים.

2. פרופיל עסקי בפייסבוק וקישור חנות אונליין לעסק

דרך נוספת להגדיל את מספר הגולשים הנכסים אל חנות וירטואלית היא לפתוח פרופיל עסקי בפייסבוק ולחברו אל האתר. הרשתות החברתיות הן מקור זמין להנעת גולשים נוספים לתוך החנות. כדאי להשתמש בפרופיל העסקי לשם ביסוס העסק כאוטוריטה בתחום העיסוק ולבנות מוניטין מקצועי באופן שאינו מקושר ישירות עם מכירה והנעה מידית של הגולשים לפעולה.

יצירת קהילה

על מנת ליצור קהילה של חברים ועוקבים בפייסבוק יש צורך לעדכן את הפרופיל בצורה שוטפת ולהעלות תכנים מושקעים במגוון של מדיות. התכנים צריכים להיות בתחום העיסוק, לספק ערך של ממש לקהל היעד, על מנת להצליח לבנות קהילת קוראים ועוקבים מובחנת. קהילה הנוצרת סביב הדף העסקי תוביל להגברת התנועה גם באתר חנות אונליין לעסק המקושר.

3. טקסט מקורי לכל מוצר

על מנת להגדיל את החשיפה של דפי אתר בתוצאות החיפוש של גוגל ואת כמות הגולשים שיגיעו אל מוצרי חנות וירטואלית יש להשקיע בטקסטים של המוצרים. בעלי אתרים רבים נוטים בעת בניית חנות למכירת תכשיטים למשל, להעתיק טקסט מדף היצרן לטקסט המוצג באתר. חשוב להבין שהדבר פוגע בקידום של הדף. בעת בניית אתרים השקיעו בתרגום והעלו טקסט איכותי ומקורי משלכם לכל מוצר.

4. קמפיין ממומן להגדלת תנועה לחנות אונליין לעסק

דרך נוספת להגדיל את כמות הגולשים הנכנסים לאתר חנות וירטואלית היא קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים שזה מטרתו. ניתן לעשות קמפיין פרסום גוגל עבור מילות מפתח הקשורות במוצרים הנמכרים באתר ולחשוף את הגולשים שכבר מתעניינים לאתר בתוצאות החיפוש. מכיוון שהתשלום הוא רק על גולשים שנכנסו למודעה בפועל ניתן להביא גולשים רבים בעלות קטנה.

קידום ממומן במערכת הפרסום של גוגל הינה דרך המהירה ביותר להביא יותר גולשים להיחשף אל חנות אונליין לעסק ולבחון את אפקטיביות של האתר או של דפי נחיתה ספציפיים. קידום ממומן בגוגל היא הדרך המהירה ביותר להרגיש את הלקוחות שמתעניינים בחנות ובמוצרים שלכם.

שיפור ההמרה והנעה לפעולה

הדגשים שסקרנו מבחינת שיווק דיגיטלי לעסקים התמקדו בהעלאת מספר הגולשים של האתר. ציינו ארבעה דגשים, השקעה בתוכן איכותי באתר לקידום אורגני, השקעה בטקסטים של המוצרים השונים, יצירת דף פייסבוק של העסק וקהילה מסביבה ופעולות קידום ממומן בדגש על מערכת הפרסום של גוגל. בהמשך נעבור לדגשים לשיפור המכירות של גולשים שכבר נכנסו לאתר.

5. חווית משתמש

על מנת למקסם את יחס ההמרה ולהגדיל את כמות הגולשים שיבצעו קנייה בעת ביקורם באתר יש להשקיע ביצירת חוויית משתמש מעולה. לדוגמא, בעת בניית חנות למכירת תכשיטים יש ליצור נתיב פשוט ומהיר מרגעה הכניסה לדף הבית אל ההוספה של המוצרים לעגלה ועד לרכישתם. ככל שהעומס על הגולש יקטן, כך יגדלו הסיכויים שהוא יבצע את הקנייה.

חווית משתמש באה לידי ביטוי בניווט קל ונוח. אתרי אינטרנט בעלי יחס המרה טוב הם אתרים ברורים וקלים להבנה. יש לאפשר לגולש להתמצא במרחב האתר בקלות ולהבין באיזה חלק של האתר הוא נמצא בכל רגע נתון. הדבר יכול להשפיע על ההנעה לפעולה באופן ישיר.

6. רימרקטינג

שיפור ההמרה של הגולשים באתר יכול להיעשות באמצעות הכלים של מעקב אחר גולשים ופרסום ממוקד לשם החזרתם לאתר וביצוע הרכישה. כלי המעקב הדיגיטליים ושימוש בנתונים שנאספים על הגולשים באמצעות העוגיות מאפשר לטרגט את מי שכבר נכנס לאתר בעבר ולהציפו בפרסומות במערכות הפרסום של גוגל, יוטיוב ופייסבוק ולהוביל לרימרקטיניג.

7. מערכות דיוור אוטומטיות

על מנת להעלות את המכירות של חנות אונליין לעסק ניתן לשלב באתר מערכת דיוור חכמה וניוזלטר תקופתי. במסגרת שיווק דיגיטלי לעסקים יש להציע לגולשים להשאיר מייל על מנת לקבל מידע לגבי מבצעים והנחות. הדבר יאפשר לשלוח מייל תזכורת לגולש שהכניס מוצר לעגלה ולא השלים את הרכישה. ניתן גם לשלוח מייל עם קופון הנחה למוצר הספציפי בו הוא התעניין.

8. טעינה מהירה ותשלום

חשוב לוודא שדפי האתר השונים של חנות וירטואלית נטענים במהירות. זמן טעינה איטי מגדיל באופן דרסטי את  הנטישה של המשתמשים. ניתן לבדוק בעזרת הכלים של גוגל את קצב הטעינה ובמידת הצורך להגדיל את מהירות טעינת האתר. בנוסף בעת בניית אתרים כדאי לוודא שהזנת פרטי התשלום באתר נראית מקצועית ומאובטחת והלקוחות יחושו ביטחון להשלים את הרכישה.

כאשר למשל אתם מתכננים בניית חנות למכירת תכשיטים קחו בחשבון שחשוב שלא לבזבז את זמנם של הגולשים באתר. זו טעות לבקש מידע רב מדי מהמשתמשים לפני הרכישה הראשונה. הדבר מעכב את תהליך ההמרה ואינו מקדם את המטרות השיווקיות, אם כתוצאה מכך הגולש נוטש את האתר באמצע התהליך.

9. התאמה למכשירים ודפדפנים

דבר חשוב נוסף המשפיע על ההמרה באתר שיש לשים לב אליו בעת בניית אתרים הוא ההתאמה למכשירים ולדפדפנים השונים. כפי שידוע לכל מי שעוסק בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים אחוז הולך וגדל של הרכישות של כל חנות וירטואלית מתבצע מהטלפון החכם. כאשר האתר אינו מותאם לכלל המכשירים הדבר יוצר אנטגוניזם של הגולש ולשיעור נטישה גדול יותר.

10. מגוון דרכי יצירת קשר

על מנת לשפר את יחס ההמרה של חנות וירטואלית חשוב שהגולשים יחושו ביטחון ושיידעו שיש להם מענה במידת הצורך. חשוב לאפשר, הן השארת הודעה במערכת האתר ובמייל והן דרכי יצירת קשר מוחשיים יותר כגון מספר וואטסאפ, טלפון וכתובת ברורה להתכתבות ומשלוחים. גם הצגה ברורה של מדיניות הפרטיות והסברים לגבי תנאי המשלוח ישפרו את סיכויי ההמרה.

11. מיקרו קופי לאתר

בתקופה האחרונה מתרחבת ההבנה לגבי החשיבות של מיקרו קופי באתרי אינטרנט עסקיים וההשפעה של הנושא על חווית המשתמש ויחס ההמרה. בעת בניית חנות למכירת תכשיטים או כל אתר מכירתי אחר ישנם מגוון של פעולות כמו, כפתורים, הודעות שגיאה, טפסים, שדות חיפוש והוראות שימוש שאליהם מוצמד טקסט קצר.  הקופי של הטקסטים משפיע על ההנעה לפעולה.

להרגיע ולשעשע

הטקסטים הקצרים יכולים לשמש על מנת להרגיע את הגולשים, לספק להם מידע רלוונטי והבהרות ואף לשעשעם מעת לעת. בעת בניית אתרים חשוב להבין שהטקסטים המלווים את האפשרויות השונות המוצעות לגולשים לא נועדו לבלוט אלא לספק למשתמשים באתר חוויית משתמש קלילה, נוחה ומובנת תוך ניווט קל ומובן בין האפשרויות השונות.

12. סדר המוצרים

ניתן לשפר את יחס ההמרה של חנות וירטואלית באמצעות זיהוי המוצרים הפופולריים וקידומם בתצוגת המוצרים. חשוב להציג את המוצרים הפופולריים ביותר בכל קטגוריה בתחילת העמוד, על מנת שהם יקבלו את תשומת הלב הראשונית של הגולשים שמגיעים לדף. שיפור איכות תמונות המוצר גם כן יכול לעודד הנעה לפעולה ולהביא לשיפור ביחס ההמרה.

13. מבצעים מיוחדים

דרך נוספת באמצעותה ניתן להביא לשיפור ביחס ההמרה באתר היא להוסיף מבצעים מיוחדים המיועדים אך ורק למי שמגיע דרך האתר. הדבר יאפשר לגולשים לחסוך זמן מול המסך ולכם לשלב בין הצרכים הפסיכולוגיים של הלקוחות ליכולות הטכנולוגיות שלכם ובאופן זה להציע לגולשי האתר עסקאות טובות יותר.

14. מדיניות החזרה

גולשים רבים באתרי מכירות ברשת חוששים מעצם הרכישה אונליין. הדבר בא לידי ביטוי בנטישת תהליך הקנייה ברגע האחרון. הדרך היעילה ביותר להתמודד עם פחד שכזה הוא להציע מדיניות החזרה נוחה באתר שלכם. במקרים רבים בטווח הארוך ישתלם לכם להציע  החזר כספי לרוכשים שלא היו מרוצים ממוצר ספציפי. הדבר יגביר את האמון בכם ויסייע במכירות.

שלבים להגדלת מכירות בחנות אונליין

 חלק שני: שיפור מכירות לאחר הקמת חנות אונליין לעסק

1. דגשים לשיפור יחס ההמרה

בחלק השני של מאמר זה התמקדנו בדגשים לשיפור המכירות בקרב גולשים שכבר באתר. הרחבנו לגבי ההשפעה של חווית המשתמש והמיקרו קופי  על סיכויי ההמרה. עוד ציינו את הצורך בהתאמה של מבנה ותצוגת האתר לכלל המכשירים וסוגי הדפדפן להניע לפעולה. דנו גם באמון וביטחון מבחינת מערכת התשלום ודרכי יצירת הקשר כפקטורים התורמים לשיפור יחס ההמרה.

2. אתר פשוט וסוגי תכנים

חשוב להבחין בין סוגי התוכן השונים המוצגים באתר חנות אונליין בהתאם למטרתם. מאמרי תוכן באתר יכולים לשמש לקידום אורגני של האתר בתוצאות החיפוש ולהגביר את כמות הגולשים ולשמש גם כתוכן שיווקי שנועד להניע את הקוראים לפעולה השיווקית הרצויה. חשוב לחבר בצורה נכונה בין המוצרים הנמכרים והתוכן והמידע שקשורים לנושא.

הקמת חנות אונליין לעסק

לסיכום, במאמר זה פתחנו בהצגה קצרה של היתרונות הרבים של חנות אונליין לעסק בעידן הדיגיטלי. בהמשך המאמר הצגנו מספר דגשים מרכזיים לגבי הגדלת החשיפה של חנות וירטואלית קיימת והבאת גולשים חדשים נוספים. בחלקו השני של המאמר הצגנו דגשים לשיפור המכירות של האתר והעלאת יחס ההמרה של גולשי האתר והנעתם להשלמת תהליך הרכישה.

אהבתם? שתפו :-)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הצטרפו לרשימה הסודית

הכניסו כתובת אימייל וקבלו גישה לטיפים מקצועיים ומדריכים שיעזרו לכם להמריא קדימה

כדאי לקרוא גם...

רוצה להזניק את העסק?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך

אתר מכירות החל מ-490 שח בלבד