לחצו לשיחת ייעוץ בחינם

פתיחת אתר מכירות: מדריך מקצועי לשנת 2023

עסקים רבים מתעניינים באפשרות של פתיחת אתר מכירות במקביל להמשך המכירות בחנויות הפיזיות, על מנת להצטרף לגל המכירות ברשת.

גם יזמים רבים בתחילת דרכם בעולם המכירות מעדיפים להתמקד במכירות אונליין בלבד וליהנות מהחיסכון במקום, בכוח אדם ובתחזוקה המלווה למכירות בחנות פיזית.

במאמר זה נתמקד בבניית אתר מכירות באמצעות מערכת וורדפרס ונציג את המאפיינים והיתרונות של בניית חנות וירטואלית במערכת זו.

פתיחת אתר מכירות באמצעות מערכת וורדפרס

1. אתר מכירות במערכת עם פופולריות עולמית

כל מי שעוסק בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים מכיר היטב את היתרונות הרבים של בניית אתרים במערכת וורדפרס. כיום וורדפרס היא המערכת לניהול תוכן הפופולארית ביותר באינטרנט כאשר לפי הערכות, כרבע מהאתרים הנבנים כעת בעולם הם בוורדפרס. למערכת זו ישנם יתרונות משמעותיים מבחינת שיווק דיגיטלי לעסקים בהקשר של קידום אתרים (SEO).

2. פלטפורמת וורדפרס

וורדפרס היא פלטפורמה דינמית לבניית אתרים והיא מאפשרת לבנות חנות וירטואלית איכותית. המערכת גמישה וחזקה ובאמצעות מגוון עצום של תוספים זמינים שניתן להוריד לוורדפרס, אפשר להרחיב את הפונקציונליות של המערכת בהתאם לצרכים. ערכות הנושא של וורדפרס עבור חנות וירטואלית מספקות אפשרויות התאמה רבות, עיצוב נוח וממשק ידידותי למשתמש.

3. פתיחת אתר מכירות במערכת קוד פתוח

הבחירה בוורדפרס כבסיס לבניית חנות וירטואלית מתאימה במיוחד לעסקים קטנים ובינונים  המעוניינים לשווק מאות מוצרים באתר החדש. וורדפרס היא מערכת אידיאלית עבור פתיחת אתר מכירות מכיוון שהאתר נותר בבעלות מלאה של בעלי העסק גם אם הם בוחרים להיעזר בחברת שיווק דיגיטלי לעסקים חיצונית לבנייה הראשונית.

4. פונקציות חנות מכירות

בתהליך בניית אתרים ישנם תוספים שיהיו הכרחיים לאתר מכירות ותוספים נוספים שעשויים לסייע בניהול המלאי, מתן תמיכה, ניהול התקשורת עם הלקוחות וחיזוק האבטחה.  היתרון של פתיחת אתר מכירות בוורדפרס הוא שתוספים פופולריים רבים למכירות אונליין מבצעים רבים מהפונקציות הללו, כך שאין צורך להתקין כלים בודדים עבור כל רכיב שברצונכם להוסיף לחנות.

5. ערכות נושא

כשמדברים על פתיחת אתר מכירות ובנייתו בוורדפרס, בחירת ערכת נושא היא אחד הנושאים החשובים ביותר בשלב של בניית אתרים מסוג זה. ערכת נושא עבור חנות וירטואלית תקבע כיצד האתר ייראה וכיצד הוא יהיה בנוי מבחינת תפריטים וסרגל צדדי. מנקודת המבט של שיווק דיגיטלי לעסקים לערכת הנושא יכולה להיות השפעה רבה על חווית המשתמש באתר.

6. תבנית אתר מכירות

בעת בניית חנות למכירת תכשיטים או כל אתר מכירות אחר בוורדפרס על בסיס תבנית קיימת המותאמת לסחר, ניתן לבחור ממגוון רחב של תבניות חינמיות הכלולות בחבילה ותבניות בתשלום. בבחירת תבנית של חנות וירטואלית כדאי להתייחס לתגובות על איכות התבנית ולכמות הרכישות או ההתקנות. תבניות פופולריות לרוב מכילות פחות באגים ויחסכו בעלויות בעתיד.

7. תוסף WooCommerce

אחד התוספים הפופולריים בוורדפרס שיכול להתאים בעת בניית חנות למכירת תכשיטים או כל סוג אחר של מסחר אלקטרוני הוא, WooCommerce. תוסף זה תואם למרבית ערכות הנושא הנפוצות של וורדפרס והוא נחשב ליציב, מהיר ובעל אפשרויות רבות. באמצעות תוסף זה קל ליצור חנות וירטואלית עוצמתית שמשלבת בין תוכן למסחר.

8. יתרונות ייחודיים לפתיחת אתר מכירות עם התוסף

תוסף זה מאפשר לקראת פתיחת אתר מכירות ליצור חלונות ראווה ייחודיים עם ערכות עיצוב שמותאמות למותג ולתחום הפעילות של כל עסק. אין צורך במומחיות מיוחדת וניתן להתאים את העמודים בקלות רבה ובתוך זמן קצר, תוך שימוש בבלוקים המודולריים השונים. התוסף מאפשר להציג סוגים שונים של מוצרים בתצורות מותאמות לצד אפשרויות דינמיות לתמחור.

9. מותאם למובייל וכלי נגישות

תוסף WooCommerce למעשה מכיל את כל המרכיבים הבסיסיים להקמת חנות וירטואלית מוצלחת. התוסף מאפשר לבנות את האתר כך שהוא יתמוך בכל הרזולוציות, על מנת שיהיה מותאם גם למובייל בצורה מקצועית ויציבה. התוסף גם מאפשר בעת בניית אתרים לשלב כלי נגישות ולספק פתרונות נגישות לגולשים עם מוגבלויות שונות.

10. כלים לניהול החנות

התוסף הפופולרי מספק מגוון כלים למנהל חנות וירטואלית לתפעול שוטף יעיל ונוח. מדובר בין היתר על כלי לניהול המוצרים בחנות. ניתן להגדיר את אפשרויות התצוגה של המוצרים, למיין לפי קטגוריות, להוסיף דירוגי מוצר, להגדיר יחידת משלוח, לאפשר חוות דעת על המוצר ועוד. המערכת מאפשרת הפעלה של כלים שיווקיים כמו, קופונים או מבצעים עבור המוצרים בקטלוג.

11. ניהול מלאי ומערכת סליקה

כלי נוסף שהתוסף מספק הוא מערכת לניהול מלאי. ניתן להגדיר מלאים ולהפעיל הורדה אוטומטית של פריטים שאינם כרגע במלאי לצד מערכת מתקדמת שמקפיצה הודעות למשתמשים שחיפשו מוצר כזה או אחר. מערכת הסליקה של וורדפרס עבור חנות וירטואלית מאפשרת לקבל תשלום דרך האתר באינטגרציה מלאה עם כרטיסי אשראי ועם אפשרויות תשלום אחרות.

12. הוספת פיצ'רים ואופציות

בשלבים מתקדמים של הקמת החנות, תידרשו להגדיר מטבע, אזורי משלוחים וליצור את עמודי העגלה והתשלום. לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל להעלות מוצרים לחנות המקוונת. אפשר להוסיף פיצ'רים של מערכת סינון ופילטרים במידה ומדובר בחנות עם מלאי גדול של מוצרים. ניתן להתקין אופציות כמו, העברת מוצר למועדפים או השוואת מוצרים דומים.

קל להתאים אישית את העיצובים של אתר מכירות בוורדפרס מכיוון שרבים מהעיצובים המובנים מגיעים עם האפשרויות לשנות צבעים, לשנות את הרקע, להעלות לוגו, ליצור סליידרים ולהתאים את כלל האפשרויות לצרכים של החנות מבלי לכתוב קוד כלשהו.

13. ווידג'טים הניתנים לשינוי

אחד היתרונות של וורדפרס מצוי במגוון הווידג'טים שלה. ווידג'טים הם אזורים דינאמיים הניתנים לשינוי בלחיצת כפתור. לכל ערכת עיצוב יש אזורי ווידג'טים מוגדרים מראש וככל שהערכה מתוחכמת יותר, כך השליטה גדולה יותר. ניתן לחלק את הווידג'טים לווידג'טים פנימיים כמו, הוספת ענן תגיות והוספת פוסטים אחרונים לבין ווידג'טים הקשורים בתוספים.

תצוגה של פתיחת חנות מכירות על בסיס מערכת וורדפרס

תהליך עבודה לפתיחת אתר מכירות

כאשר בונים חנות וירטואלית על מערכות וורדפרס מומלץ להיעזר בחברת שיווק דיגיטלי לעסקים המנוסה בתחום ובתהליך סדור. לרוב התהליך יחל באפיון מעמיק של צרכי הלקוח, מטרותיו של האתר החדש, הכרות עם המתחרים ובדיקת הרגלי הגלישה של קהל היעד. בהתאם לכך וביחד עם בעלי העסק תתבצע בחירה של השפה עיצובית מבחינת, צבע, צורה, ויז'ואל ואנימציות.

החשיבות של אתר יפה ומניע לפעולה – רכישה

מערכת וורדפרס מאפשרת, בעלות נמוכה בהשוואה לחלופות, לבנות חנות און ליין נוחה למשתמשים וליצור לגולשים חווית רכישה קלה ונגישה. תבניות הסחר של המערכת משדרת אמון ומעודדות הנעה לפעולה. וורדפרס אידיאלית ליצירת אתר מכירות שיהיה גם יפה ויזואלית וגם בנוי נכון מבחינת מבנה פשוט התורם להמרה והעלאת המכירות.

שלבים מובנים לפתיחת האתר

ישנם מספר שלבים החשובים הנדרשים על מנת לפתוח אתר מכירות בוורדפרס. תחילה יש לרכוש אחסון בשרת ולקנות דומיין. לאחר רכישת אחסון ודומיין צריך לחבר ביניהם בעזרת DNS ולהתקין וורדפרס יחד עם ערכת העיצוב. בשלב זה חיוני לבחור בערכת עיצוב שבנויה מלכתחילה להקמת אתר מכירות. לאחר מכן יש להגדיר את ההגדרות הראשונית ולהתקין WooCommerce.

חיבור האתר לכלי מדידת תוצאות

כבר בעת בניית חנות, למשל חנות למכירת תכשיטים או כל אתר מכירתי אחר יש לתת את הדעת על השימוש העתידי בנתונים ושימוש בכלי ניתוח מתקדמים. מומלץ לחבר את האתר שנבנה בפלטפורמת וורדפרס לגוגל סרצ' קונסול באמצעות יצירת קוד מעקב. הדבר יאפשר למנהלי האתר להבין את מגמות החיפוש בגוגל שבהם דפי האתר מופיעים ולזהות את הביטויים שהביאו את הגולשים.

זיהוי מגמות יכול לסייע בהעלאת מוצרים חדשים ונוספים שעשויים להיות מבוקשים בהתאם למגמות. ניתוח המגמות של סרצ' קונסול מאפשר להבין האם יש עלייה מתגברת בביקוש למוצר ספציפי בימים או בתקופות מסוימות.

תג Google Analytics

כידוע לכל מי שעוסק בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים לחיבור של אתר סחר לגוגל אנליטיקס חשיבות גדולה במעקב אחר מגמות הגלישה באתר. לכן כבר מרגע פתיחת אתר מכירות כדאי ליצור תג גוגל אנליטיקס ולנתח באופן שוטף את הפעילות באתר. ניתן להבין אלו עמודים המעניינים  ביותר, אלו הובילו ליותר מכירות ואת משך הזמן שהגולשים שהו בכל דף.

ממשק אינטואיטיבי

היתרון המרכזי של בניית אתר מכירות בפלטפורמת וורדפרס הוא הקלות של ניהול ותחזוקת האתר בהמשך. אתרי סחר הבנויים בוורדפרס אינם דורשים ידע טכני נרחב בשביל לתחזק את המכירות באתר וכל הפונקציות הנלוות. ניהול הממשק אינטואיטיבי ולאחר התנסות קצרה ניתן  לנהל מלאי מוצרים, לערוך כותרות ותמונות ואף לשנות את העיצוב של החנות המקוונת.

דוגמא לפתיחת אתר מכירות וביצוע תשלום

פתיחת אתר מכירות עם גמישות מלאה ואופציה להרחבה

יתרון נוסף של בניית חנות למכירת תכשיטים בוורדפרס הוא הגמישות המבנית. אין צורך להתחיל באתר ענק ומספר רב של מוצרים וקטגוריות. הפלטפורמה מאפשרת להתחיל גם באתר מכירות קטן ובהמשך להוסיף בקלות מוצרים, קטגוריות ועמודים במידת הצורך. הדבר מאפשר צמיחה הדרגתית והרחבה של החנות, הן מבחינת המלאי והן מבחינת הפונקציונאליות של האתר.

אבטחה מקיפה

בניית אתר מכירות בוורדפרס מאפשר פתרונות סליקה נוחים באתר בתקן אבטחה המתקדם ביותר בתחום. תקן זה מבטיח שכל המידע אשר נשלח בין הדפדפן של הלקוח לבין השרת של האתר יהיה מוצפן לרבות פרטי האשראי של הלקוחות. המערכת מאפשרת הצפנה גם ברמת הנתונים וגיבוי אוטומטי על גבי השרת עצמו.

התאמה לקידום אורגני SEO

מערכת וורדפרס מאפשרת התאמת אתר מכירות לקידום אורגני SEO וחשוב להשתמש בכלים אלו ולצרף ביטויים רלוונטיים לתמונות של המוצרים ולתוכן המקצועי באתר. ניתן לשלב את ניתוח נתוני האתר בפעולות הקידום והשיווק האחרות ולבנות משפך שיווקי ומעקב אחר הגולשים והלקוחות. התאמת פרסומות ייעודיות לגולשי עבר מאפשרת להעלות יחס המרה ורימרקטינג מוצלח.

מנוע  החיפוש של גוגל רואה בעין יפה אתרים שקל לסרוק ולאנדקס וכאלה הכוללים אפשרות ניווט נוחה למשתמשים. וורדפרס מאפשרת בניית אתרי מכירות בעלי היררכיה ברורה ומבנה תפריטים ועמודי ארכיון מיטביים.  גם האפשרות להטמיע קישורים פנימיים בקלות  מסייע לשיפור דירוג האתר במנוע החיפוש.

הבנת המודל העסקי כאשר

כל פרויקט של הקמת אתר מכירות אונליין צריך להיעשות תוך הבנה מעמיקה של המודל העסקי. חשוב להבין לאיזה קהל יעד האתר פונה, מהם צרכי הגולשים שצפויים לבקר בו ועוד.  יש להתייחס לחנות דיגיטלית בתור חנות לכל דבר ולספק לגולשים, מרחב וירטואלי המותאם לצרכיהם, על מנת לעודד אותם לבצע את הקנייה דווקא באתר זה.

חיסכון משמעותי

כאמור, פלטפורמת וורדפרס מאפשרת לבנות אתר מכירות לסחר אונליין תוך שימוש בקוד פתוח. הדבר מאפשר חיסכון בטווח הארוך בעיקר בגלל העובדה שאין צורך לשלם דמי שימוש חודשיים עבור המערכת. המודולים המוכנים שניתן להתקין באתר מוזילים גם כן את עלות בניית האתר. בפלטפורמה הושקעה מחשבה רבה כיצד לבנות אתר שהניתן לתפעל בקלות מכל מכשיר ומקום.

סיכום פתיחת אתר מכירות

לסיכום הנושא, מאמר זה עסק ביתרונות של  פתיחת אתר מכירות בפלטפורמת וורדפרס. כפי שציינו, בניית חנות למכירת תכשיטים או כל חנות וירטואלית אחרת הינה זולה בהשוואה לחלופות וכוללת הטמעה של מגוון כלי שיווק דיגיטלי לעסקים כגון התאמה לSEO וחווית משתמש נוחה ומבנה אתר פשוט ומניע לפעולה.

אהבתם? שתפו :-)

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on print

הצטרפו לרשימה הסודית

הכניסו כתובת אימייל וקבלו גישה לטיפים מקצועיים ומדריכים שיעזרו לכם להמריא קדימה

כדאי לקרוא גם...

רוצה להזניק את העסק?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך

אתר מכירות החל מ-490 שח בלבד